Co jest najważniejsze w logistyce mrożonych produktów? Jakie są największe wyzwania dla rynku logistyki mrożonej?
Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce produktów mrożonych musimy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, gdyż tutaj dochodzi dodatkowy czynnik – ciągła kontrola temperatury. I nawet jeżeli wszystkie pozostałe elementy procesu logistycznego działają niezawodnie, to niezachowanie ciągłości w utrzymaniu temperatury sprawia, że nie zakończymy realizacji zlecenia od klienta z sukcesem.
Z tego względu jednym z najważniejszych czynników w przewozach produktów mrożonych jest zapewnienie sprawnego sprzętu, który pozwoli nam na przechowywanie i transportowanie powierzonego towaru w odpowiedniej temperaturze. Specjalistyczny sprzęt wymaga częstych przeglądów i okresowej wymiany. W odróżnieniu od transportu produktów suchych naczepę do przewozu mrożonek trzeba wyposażyć w agregat chłodniczy, który podnosi koszt naczepy o ¼ wartości. Przy eksploatacji agregat zużywa paliwo, a im niższa temperatura przewozu, tym to zużycie jest większe. Logistyka produktów mrożonych jest przez to bardziej kosztowna, ale te dodatkowe nakłady często nie są rekompensowane przez wyższą cenę uzyskiwaną od klienta.
W związku z ostatnimi kryzysami w Rosji i na Ukrainie branża musi szybko dopasowywać się do zmieniających się rynków zbytu. Producenci owoców czy warzyw, którzy wcześniej eksportowali znaczną część swoich produktów do Rosji, szukają odbiorców w innych, często bardziej egzotycznych krajach. Branża logistyczna musi podążać za tymi zmianami i jednocześnie być konkurencyjną wobec lokalnych dostawców usług logistycznych działających na tych nowych rynkach.
Cały artykuł na stronie
www.portalspozywczy.pl
Co jest najważniejsze w logistyce mrożonych produktów? Jakie są największe wyzwania dla rynku logistyki mrożonej?
Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce produktów mrożonych musimy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, gdyż tutaj dochodzi dodatkowy czynnik – ciągła kontrola temperatury. I nawet jeżeli wszystkie pozostałe elementy procesu logistycznego działają niezawodnie, to niezachowanie ciągłości w utrzymaniu temperatury sprawia, że nie zakończymy realizacji zlecenia od klienta z sukcesem.
Z tego względu jednym z najważniejszych czynników w przewozach produktów mrożonych jest zapewnienie sprawnego sprzętu, który pozwoli nam na przechowywanie i transportowanie powierzonego towaru w odpowiedniej temperaturze. Specjalistyczny sprzęt wymaga częstych przeglądów i okresowej wymiany. W odróżnieniu od transportu produktów suchych naczepę do przewozu mrożonek trzeba wyposażyć w agregat chłodniczy, który podnosi koszt naczepy o ¼ wartości. Przy eksploatacji agregat zużywa paliwo, a im niższa temperatura przewozu, tym to zużycie jest większe. Logistyka produktów mrożonych jest przez to bardziej kosztowna, ale te dodatkowe nakłady często nie są rekompensowane przez wyższą cenę uzyskiwaną od klienta.
W związku z ostatnimi kryzysami w Rosji i na Ukrainie branża musi szybko dopasowywać się do zmieniających się rynków zbytu. Producenci owoców czy warzyw, którzy wcześniej eksportowali znaczną część swoich produktów do Rosji, szukają odbiorców w innych, często bardziej egzotycznych krajach. Branża logistyczna musi podążać za tymi zmianami i jednocześnie być konkurencyjną wobec lokalnych dostawców usług logistycznych działających na tych nowych rynkach.
Cały artykuł na stronie
www.portalspozywczy.pl
Co jest najważniejsze w logistyce mrożonych produktów? Jakie są największe wyzwania dla rynku logistyki mrożonej?
Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce produktów mrożonych musimy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, gdyż tutaj dochodzi dodatkowy czynnik – ciągła kontrola temperatury. I nawet jeżeli wszystkie pozostałe elementy procesu logistycznego działają niezawodnie, to niezachowanie ciągłości w utrzymaniu temperatury sprawia, że nie zakończymy realizacji zlecenia od klienta z sukcesem.
Z tego względu jednym z najważniejszych czynników w przewozach produktów mrożonych jest zapewnienie sprawnego sprzętu, który pozwoli nam na przechowywanie i transportowanie powierzonego towaru w odpowiedniej temperaturze. Specjalistyczny sprzęt wymaga częstych przeglądów i okresowej wymiany. W odróżnieniu od transportu produktów suchych naczepę do przewozu mrożonek trzeba wyposażyć w agregat chłodniczy, który podnosi koszt naczepy o ¼ wartości. Przy eksploatacji agregat zużywa paliwo, a im niższa temperatura przewozu, tym to zużycie jest większe. Logistyka produktów mrożonych jest przez to bardziej kosztowna, ale te dodatkowe nakłady często nie są rekompensowane przez wyższą cenę uzyskiwaną od klienta.
W związku z ostatnimi kryzysami w Rosji i na Ukrainie branża musi szybko dopasowywać się do zmieniających się rynków zbytu. Producenci owoców czy warzyw, którzy wcześniej eksportowali znaczną część swoich produktów do Rosji, szukają odbiorców w innych, często bardziej egzotycznych krajach. Branża logistyczna musi podążać za tymi zmianami i jednocześnie być konkurencyjną wobec lokalnych dostawców usług logistycznych działających na tych nowych rynkach.
Cały artykuł na stronie
www.portalspozywczy.pl
Co jest najważniejsze w logistyce mrożonych produktów? Jakie są największe wyzwania dla rynku logistyki mrożonej?
Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce produktów mrożonych musimy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, gdyż tutaj dochodzi dodatkowy czynnik – ciągła kontrola temperatury. I nawet jeżeli wszystkie pozostałe elementy procesu logistycznego działają niezawodnie, to niezachowanie ciągłości w utrzymaniu temperatury sprawia, że nie zakończymy realizacji zlecenia od klienta z sukcesem.
Z tego względu jednym z najważniejszych czynników w przewozach produktów mrożonych jest zapewnienie sprawnego sprzętu, który pozwoli nam na przechowywanie i transportowanie powierzonego towaru w odpowiedniej temperaturze. Specjalistyczny sprzęt wymaga częstych przeglądów i okresowej wymiany. W odróżnieniu od transportu produktów suchych naczepę do przewozu mrożonek trzeba wyposażyć w agregat chłodniczy, który podnosi koszt naczepy o ¼ wartości. Przy eksploatacji agregat zużywa paliwo, a im niższa temperatura przewozu, tym to zużycie jest większe. Logistyka produktów mrożonych jest przez to bardziej kosztowna, ale te dodatkowe nakłady często nie są rekompensowane przez wyższą cenę uzyskiwaną od klienta.
W związku z ostatnimi kryzysami w Rosji i na Ukrainie branża musi szybko dopasowywać się do zmieniających się rynków zbytu. Producenci owoców czy warzyw, którzy wcześniej eksportowali znaczną część swoich produktów do Rosji, szukają odbiorców w innych, często bardziej egzotycznych krajach. Branża logistyczna musi podążać za tymi zmianami i jednocześnie być konkurencyjną wobec lokalnych dostawców usług logistycznych działających na tych nowych rynkach.
Cały artykuł na stronie
www.portalspozywczy.pl
ul. Tyniecka 27/2
02-615 Warszawa, Polska
KRS: 0000097522
REGON 011883175
NIP 5261063249
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy – 153 500,00 zł
© 2024 Polfrost Internationale Spedition Sp. z o.o. | RODO / GDPR | Cookies - Polityka Prywatności.
Designed and Created by Trendmark.pl