Rynki Zagraniczne, 78/2-4.VII.20054 lipiec, 2005

0

Inwestycja Polfrost Internationale Spedition

Terminal na przejściu granicznym z Rosją

Firma Polfrost Internationale Spedition otworzyła nowy terminal przeładunkowy na przejściu granicznym z Rosją w Braniewie (województwo warmińsko-mazurskie). Budowa całego terminalu kosztowała ponad 4 mln zł.

Baza składa się z hali magazynowej o powierzchni użytkowej bliskiej 2000m kw. i kubaturze 9000 m kw., zadaszonej rampy o szerokości 3,6 m i długości 210 m. Możliwości terminalu to załadunek i rozładunek 20 wagonów kolejowych dziennie, co miesięcznie daje 350. Po obu stronach rampy przebiegają dwa torowiska: z jednej strony wąskotorowe przystosowane do wagonów polskich. Terminal jest dostosowany do załadunku i rozładunku różnego rodzaju wagonów.
Przeładunek na szerokotorowe wagony odbywa się w trzech wariantach: z wagonu polskiego na wagon rosyjski, z samochodu ciężarowego podjeżdżającego do rampy na wagon rosyjski. Magazyn służy jedynie do czasowego gromadzenia towarów w przypadku braku wagonów lub nierównomierności dostaw, daje on także spora niezależność w stosunku do PKP.
Na terminalu są przeładowywane m.in. następujące grupy towarowe: jednorodny materiał budowlany na paletach ( płytki ceramiczne, suche mieszanki klejowe, zaprawy budowlane itp.); panele ścienne, płyty drewno-pochodne; gipsokarton; jednorodny towar niebudowlany na paletach ( np. akumulatory); siding; blachodachówka; art. spożywcze mrożone (np. mieso, masło).
Realizacja tego przedsięwzięcia, to przede wszystkim wzrost zapotrzebowania na transport kombinowany, samochodowy i kolejowy za wschodnią granicę. W roku 2005 Polfrost Internationale Spedition zamierza dalej intensywnie inwestować w rozbudowę swoich terminali w celu dalszej poprawy jakości obsługi klienta.


Unia Europejska, Fundusze Europejskie - dofinansowanie
© 2014 Polfrost Internationale Spedition Sp. z o.o. | RODO / GDPR | Cookies - Polityka Prywatności
Designed and Created by Trendmark.pl