Polska Gazeta Transportowa, 16/20124 lipiec, 2012

0

Nadia Kubicka, Spedytor w POLFROST
Usprawnienie transportu i handlu z Rosją zależy w znacznej mierze od polityki prowadzonej między Polską a Rosją. Największy wolumen obrotów handlowych, a co za tym idzie zwiększoną ilość transportów, zanotowano w momencie kiedy oba kraj nie prowadziły politykę wzajemnego „wykończania się”.

Ostatnie lata to nieustanna walka – Rosja co jakiś czas wprowadza zakazy na wwóz polskiego mięsa, polskich owoców i warzyw.
Początek zeszłego roku to brak zezwoleń transportowych dla polskich przewoźników, w wyniku czego praktycznie na dwa miesiące polscy przewoźnicy wypadli z rynku transportów do Rosji, a tysiące ciężarówek zostało zatrzymanych na granicy białorusko-rosyjskiej.

Jak wiadomo Rosja ma przewagę negocjacyjną w rozmowach z Polską i od tego jakie będą plany Rosji (te polityczne i handlowe) w stosunku do Polski zależy jak będzie wyglądać handel i transport z tym partnerem.


Unia Europejska, Fundusze Europejskie - dofinansowanie
© 2014 Polfrost Internationale Spedition Sp. z o.o. | RODO / GDPR | Cookies - Polityka Prywatności
Designed and Created by Trendmark.pl