Namiary na Morze i Handel, 17/200514 styczeń, 2005

0

Specjaliści od niskich temperatur

Polfrost Internationale Spedition Sp. z o. o. (PIS), jest jedną z dynamiczniej rozwijających się na polskim rynku firm logistycznych, od lipca br. obecna jest również w Gdyni. Powstało tam biuro morskie spółki. Jego organizacją zajęli się: Józef Juszczyszyn, do niedawna dyrektor ds. rozwoju SGS Polska Sp. z o. o., oraz Rajmund Pokorniecki. Biuro zajmować się będzie obsługą spedycyjną towarów przechodzących przez port gdyński. poradnictwem w zakresie warunków transportu morskiego dla klientów, a także pracowników pozostałych oddziałów, filii i przedstwawicielstw spółki.

- Ostatnio mieliśmy bardzo wiele zapytań ze strony klientów na temat spedycji morskiej, stąd nasza decyzja, tym bardziej, że ta forma transportu zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością wśród naszych klientów.. Ponadto, dzięki otwarciu biura, będziemy mogli zaoferować transport trimodalny – mówi Piotr Gagacki, specjalista ds. marketingu i PR w Polfroście.

Firma która do tej pory oferowała przewozy samochodowe i kolejowe, jest odtąd również w stanie przewieźć każdy rodzaj towarów drogą morską. Jako że biuro w Gdyni działa od niedawna, kierunki przewozów dopiero zaczynają powstawać. Obecnie ” dopinane” są trzy pierwsze umowy na transport morski: do Skandynawii, Niemiec i Holandii.

Specjalizacją Polfrostu jest jednak spedycja i transport ładunków wymagających regulowanej temperatury, szczególnie żywności mrożonej, która przewożona jest samochodami. Główne grupy towarów spożywczych transportowanych przez spółkę to świeże warzywa i owoce, mrożone i schłodzone ryby, produkty mleczne oraz mięso. Mrożonki trafiają najczęściej do Holandii, Belgii i Anglii, a mięso do Niemiec. Łącznie w eksporcie Polfrost przewozi miesięcznie 8 tys. ton artykułów spożywczych.

- Są to polskie produkty, które trafiają za granicę. Odbierane są bezpośrednio od producentów i przewożone do odbiorców. Nie są po drodze nigdzie składowane. Wszystkim zależy bowiem, aby transport dotarł jak najszybciej, a towary były świeże – mówi Gagacki.

Przy transporcie produktów spożywczych niezwykle ważne jest utrzymywanie temperatury. I tak lody muszą być przewożone przy -25st.C, mrożone warzywa – przy -18st.C, świeże mięso i kurczaki – przy 0 do 2 st.C, a pomarańcze – przy 4st.C.

Jedynym problemem w transporcie żywności mrożonej jest zbyt mała liczba magazynów chłodniczych do głębokiego mrożenia w Polsce. Sprawia to, że nie ma zbyt dużej możliwości gromadzenia artykułów spożywczych, które w tej sytuacji muszą od razu trafiać do transportu. Budowę takiego właśnie magazynu w naszym kraju ma w planach firma Polfrost.

Dysponujemy już jednym takim magazynem w Holandii. Obecnie szukamy terenu pod budowę magazynu chłodniczego do głębokiego mrożenia w Polsce i w niedługim czasie chcemy zaoferować naszym klientom nową usługę – zaznacza Gagacki.

Podkreśla też, ze do tej pory współpraca ze służbami weterynaryjnymi sprawdzającymi towary spożywcze układa się bez większych zakłóceń. Tym bardziej, że mają do czynienia przede wszystkim ze służbami weterynaryjnymi za naszą wschodnią granicą. Z polskimi kontakty są niewielkie. Ponadto, firma wysoką jakość oraz bezpieczeństwo przewożonych towarów, postępując zgodnie z zasadami systemów ISO i HACCP.

Spółka bardzo aktywnie jest na tzw. ścianie wschodniej. Swoje spółki- córki ma w Małaszewiczach, Żurawicy, Dorohusku, i ostatnio, w Braniewie, gdzie w kwietniu br. otwarto nowy terminal. Liczy on 2 tys. m. kw. powierzchni i 10 tys. m. kw. kubatury. W razie potrzeby istnieje możliwość jego rozbudowy. Odbywa się tam przeładunek towarów z samochodów na pociąg i odwrotnie. Przede wszystkim, materiałów budowlanych na paletach (płytki ceramiczne, suche mieszanki klejowe, zaprawy budowlane itp.), które następnie trafiają do odbiorców w Rosji, Ukrainie, Kazachstanie i Uzbekistanie. Właśnie materiały budowlane oraz np. panele podłogowe i ścienne, bloachodachówka czy „siding” są głównym towarem wysyłanym na Wschód. W mniejszym stopniu jest to żywność, choć jak zaznacza Gagacki, firma przewozi też mrożone artykuły spożywcze, jak np.: mięso czy masło.

W najbliższym czasie Polfrost zamierza także stworzyć linię drobnicową na zachód Europy oraz niezależną spedycję samochodową w Holandii, poprzez działające w Heerlen własne biuro handlowe. Swoje placówki i przedstawicielstwa firma ma też w Wilnie, Kijowie, Kaliningradzie, Mińsku, Moskwie, a także w Taszkiencie ( Uzbekistan) i Ałma-Acie (Kazachstanie), a w Europie Zachodniej – w Flintshire (Wielka Brytania), Aachen  Dania) i Berlinie.

W ubiegłym roku firma uzyskała przychód w wysokości 102,5 mln zł oraz odnotowała wzrost obrotów o 40% w stosunku do 2003 r. Natomiast w czerwcu br. zajęła 27 miejsce w rankingu firm logistycznych w Polsce.


Unia Europejska, Fundusze Europejskie - dofinansowanie
© 2014 Polfrost Internationale Spedition Sp. z o.o. | RODO / GDPR | Cookies - Polityka Prywatności
Designed and Created by Trendmark.pl